Club de Lectura

Divendres 13 Desembre 2019, 10:30

Narrativa completa

Dorothy Parker va escriure una vegada que el seu era prendre's un martini, dos com a molt. Després del tercer, ja estava sota la taula, i al quart... sota el seu amfitrió. Amb aquestes premisses, i fent gala d'un humor que esgarrapava els bons hàbits de la burgesia de llavors, cal entendre que la mateixa Dorothy es convertís en personatge, i que la seva obra es llegís sovint com l'alegre guarnició d'una vida dedicada a l'acudit enginyós. Els anys van anar passant, i el temps ha revelat que aquesta protagonista indiscutible de les tertúlies més animades del Nova York d'entreguerres, esposa infidel i amant sol·lícita, va anar a més una escriptora de primer ordre, capaç de resumir en poques pàgines la hipocresia d'una societat que creixia a l'ombra d'uns diners recentment estrenats i d'uns costums que queien de velles. Així ho mostren les dones i els homes que deambulen pels seus contes, éssers patètics que ploren en habitacions exquisidament decorades, flirtegen amb una obstinació digna de millors causes, o riuen sense ganes en la barra d'un bar per a oblidar que alguna vegada van ser felices. És més, n'hi ha prou amb acostar-nos una mica a aquestes parelles desesperades i tendres per a adonar-nos que la prosa de Dorothy Parker no ha mort. Al contrari, la seva protesta és més actual que mai, el seu somriure encara ens acompanya, el seu amor per Nova York cala profund, i la seva ironia és el millor dels regals en una època de tanta perplexitat. D'aquí el plaer de poder publicar per primera vegada en castellà la narrativa completa d'una senyora que va saber viure i escriure a l'altura del seu talent.

Localització Sala d'actes
Contacte 971176030

dijous, 24 setembre 2020 . Biblioteca Pública de Palma "Can Sales"