Espai i instal·lacions

La seu actual de la Biblioteca Pública de l'Estat a Palma de Mallorca és obra de l'arquitecte José Luís Martín Clabo. La superfície total es de 4771 m i ha estat construïda pel Ministeri d'Educació i Cultura, el qual també ha procedit a la dotació del mobiliari i de l'equip informàtic. La nova seu va ser inaugurada el 12 de març de 2005. La Biblioteca disposa de diferents espais i sales per donar serveis específics i amb l'objectiu de cobrir les necessitats de tots els usuaris, baix les condicions i normes establertes per a cadascun d'ells. Les diferents sales de la Biblioteca Pública es distribuiexen en les següents plantes amb el contingut que a continuació es detalla.

Soterrani (dipòsits)

Semisoterrani (sala de préstec)

Planta baixa (sala de préstec, hemeroteca, multimèdia)

Primera planta (Infantil-Juvenil)

Segona planta (Investigadors, sala de lectura i referència)

Soterrani

Dipòsits

DipòsitsDipòsits

Els dipòsits custòdien el fons antic, fons local i la premsa retrospectiva. Són fons d'accés restringit que es poden sol·licitar a la Sala d'Investigadors.

Semisoterrani

Sala de préstec

Sala de préstec-SemisoterraniSala de préstec-SemisoterraniA la Sala de préstec del semisoterrani l'usuari trobarà llibres que són de lliure accés. En aquest espai es distribueixen les obres de literatura i els llibres de coneixements.

Sala d'actes

Sala Actes-SemisoterraniSala Actes-SemisoterraniLa Sala d'actes està equipada per cel·lebrar tot tipus d'actes organitzats per la biblioteca o per entitats externes.

Planta baixa

Hemeroteca

Hemeroteca-Planta baixaHemeroteca-Planta baixaL'hemeroteca és un espai on l'usuari podrà trobar els diaris del dia i revistes de diferents temàtiques. També compta amb nombrosos llocs per a la lectura.

Sala de préstec

Sala de préstec-Planta baixaSala de préstec-Planta baixaLa Sala de préstec està ubicada a la planta baixa. En aquest espai és on es realitzen els préstecs, les devolucions i les sol·licituds de targeta d'usuari. També compta amb un espai per a novetats bibliogràfiques i discogràfiques i acull els Centres d'Interès.

Multimèdia

Multimèdia-Planta baixaMultimèdia-Planta baixaL'espai destinat a Multimèdia es troba a la planta baixa. L'usuari trobarà en aquesta secció pel·lícules, música, documentals, vídeos musicals i cd-rom's.

Primera planta

Infantil/Juvenil

Infantil/Juvenil-Primera plantaInfantil/Juvenil-Primera plantaLa Sala Infantil-Juvenil és l'espai per a nins de 0 a 17 anys dins la biblioteca. L'usuari trobarà llibres per a totes les edats, de diferents matèries, obres de consulta, música, pel·lícules, cd-rom's i ordinadors amb conexió a Internet.

Segona planta

Sala d'Investigadors

Investigadors-Segona plantaInvestigadors-Segona plantaLa Sala d'Investigadors és l'espai per consultar llibres i altres documents que no són de lliure accés. Compta amb una màquina de microfilm per a la consulta de premsa digitalizada, ordinadors per Internet i recursos electrònics.

Sala de Lectura

Sala Lectura-Segona plantaSala Lectura-Segona plantaLa Sala de lectura compta amb nombrosos llocs per al treball i l'estudi. Acull materials de referència, com enciclopèdies, diccionaris o altres documents que són de consulta en sala, l'usuari també trobarà llocs destinats a Internet.

dissabte, 19 octubre 2019 . Biblioteca Pública de Palma "Can Sales"